joi, 31 iulie 2008

PSD si un ‘material” de 2.000 de euro

Nu pot sa ma abtin si sa nu comentez articolul sau materialul ieftin, dar extrem de scump, din editia de azi a ZdR. Intai de comentariile mele, neavizate si rautacioase, dar la care am dreptul, trebuie spus un lucru important. Dupa conferinta oficiala a PSD, de sambata, senatorul Ioan Chelaru le-a povestit jurnalistilor, dupa inchiderea reportofoanelor si a camerelor de luat vederi, despre incercarea, josnica, a unui membru PSD de a cere unui institut de presa 2.000 de euro pentru a se publica in acel ziar (era un material inregistrat audio, nu si video) discutiile de cu seara. Chelaru a refuzat sa spuna numele trustului, iar eu nu am inteles de ce presa ar da 2.000 de euro pentru a publica asa ceva si de ce nu, invers, cel interesat sa dea ziarului 2.000 de euro sau… mai mult chiar.

Azi, citesc, nu cu foarte mare interes si nici nu mare atentie, articolul din ZdR. Nu stiu daca redactorul/patronul sau actionarul a platit banii sau e coincidenta, dar bag de seama ca discutiile de acolo sunt interesante, usor populiste, dar nu le putem cere politicienilor sa fie perfecti, cand unii sunt mult prea ipocriti. Nu mai are nicio importanta cine si cui a dat bani, dar e clar ca si ziarul recunoaste ca: “Un "om de bine" din PSD a pus la dispozitia "Ziarului de Roman" inregistrarea discursului senatorului Ioan Chelaru, care l-a "desfiintat" pe Carpusor”.

Despre desfiintarea celor doi, am cazut cu totii pe spate de extaz si am stabilit ca si noua si lor nu ne pasa. Pana si John Spintecatorul a recunoscut-o: “Daca miine senatorul Chelaru nu va mai fi senator, atita paguba pentru fiecare dintre voi si nici nu ma astept ca orasul sa plinga in pumni dupa mine, cum nu plinge, in prezent, nici dupa Carpusor sau Luncanu” – acesta este chiar singurul adevar pentru care pot pune mana-n foc din acest articol. In schimb, faza cu demisia ceruta celor doi imi suna exact ca demisia lui Basescu, mult prea asteptata. Ce nu stiu si e foarte important este daca acest discurs, foarte frumos de altfel (senatorul Ian Chelaru are un discurs bun, de fiecare data), este citit de pe prompter sau recitat sau spontan. O chestiune foarte importanta, mai ales cand faci analiza pe text. Mi-a placut faza cu spagile, cu zdrobitul, si cu multe multe altele vorbite pe la colturi, dar niciodata facute publice, oficial. Sa spunem lucrurilor pe nume!, sa vorbim si altceva decat nimic!. Foarte corect si brava.

Expun doar cateva probleme:

1. “Timp de opt ani, cit ati avut friiele Primariei la Roman, domnule Carpusor, nu v-a interesat niciodata partidul, in mod real. Asta conta numai in campanie, si atunci destul de putin, sau numai cind era vorba de promovarea unor oameni din anturajul dumneavoastra” – corect, dar de ce partidul nu a luat decizia de suspendare acum patru ani sau atunci cand problemele au inceput sa miroasa? De ce nu-si asuma partidul o parte din raspundere, pentru situatia actuala? Deci, romascanii au avut de suferit pentru ca partidul care l-a promovat nu a avut curajul de acum de a lua masuri atunci, aha, logic.

2. “M-am gindit de multe ori, pe durata mandatului meu de senator, sa renunt si sa ma intorc la profesia mea de baza. Numai ca, in ziua de azi, ti-e rusine de om, sa-i pretinzi onorariul.” – sa nu fim ipocriti! Cat vom trai pe acest pamant, lumea se va da in judecata pentru o palma de pamant, iar alegerea le apartine, e asumata. Ar trebui acum sa ma simt vinovata ca oamenii dau un leu sa-mi citeasca stirile in loc sa-si ia o paine?

Inchei, intr-un ton vulgar, ca si atitudinea politicienilor (precizez, a unora, si nu fac referire in categoria altora – la cei din textul mentionat), cu un alt fragment din discutii “N-ar strica, tovarasi, sa fiti nitel mai idealisti!" a spus, odata, Ceausescu, pe vremea in care era in toate mintile. Luati acest citat drept o dedicatie personala, pe care v-o fac”. Imi pare rau ca ne raportam inca la comunism si ca ne “dedicam” viata intereselor personale si nu scopului pentru care am/au fost alesi. Dedicatia mea ar fi doar una - pentru cei care nu invata niciodata nimic - va sugerez parazitii – de ziua ta. Numai ca... intentia nu era de a face educatie, nici macar muzicala. In ceea ce priveste ZdR, nu comentez pentru ca, pe cat posibil, si ei s-au abtinut si au facut mai bine decat mine, care nu ma pot abtine. Atata rau sa fie.

PS: La ora 13.30, acest articol de vestimentatie imbracat de noii social-democrati, dar vechii politicieni, avea peste 630 de citiri si zero comentarii. Eu nu m-am putut abtine de la comentarii, dar pentru cei care considera ca eu nu-mi vad de treaba si-mi bag nasul unde nu-mi fierbe oala, va invit sa nu cititi. Eu ignor multe lucruri si traiesc bine, cum imi zice Base.

Presa si astfel de sanctionari nu vor schimba clasa politica. Clasa politica e schimbata de cetateni, cei care voteaza cum le dicteaza constiinta, pe aia o avem toti si nu se poate ignora oricat de politicos esti – parerea mea.

Update: La propunerea lui Alex (acela care impartea cu mine, acu' cateva luni, trei sferturi din semnaturile din fiecare editie ZdR) , dedicatia se schimba din "parazitii - de ziua ta" in Alex C - The Sweetest Ass In The World. En-joy. Eu cu joy iubesc jurnalistii uniti.

3 comentarii:

articlier spunea...

Excelent, daca "John Spintecatorul" e postmodernizarea lui Jack the Ripper. Daca nu, nu...

Anonim spunea...

articolul nu are comentarii pentru ca au schimbat sistemul de postare, deci daca nu mai esti anonim,nu mai are farmec...iar pentru stirea in sine.. ok e de interes, dar pentru cine?!ca l-a exclus chelaru pe carpusor e fantastic --dar de ce?!oamenilor le pasa atat de putin de carpusor ca in momentul in care nu a mai iesit primar l-au exclus cu un mare eject din orice.chelaru nu a facut decat sa asculte glasul poporului , ca sa zic asa.super este ca macar nu o sa-l mai vedem candidand si la parlamentare--sper

Claudia Matei spunea...

traiesc (poetic vorbind) pentru faze ca cea de la psd. Dar, raman la ideea ca se puteau face mai multe...si se puteau spune mai putine. treaba lor, de politicieni!
Stirea e de interes pentru cei care cred ca doi oameni dati afara curata un partid (care nu ma intereseaza daca e murdar sau curat, asta e treaba alegatorului, eu inca nu intru in categoria asta) si stirea e inceputul campaniei pentru parlamentare. Si, asa cum am vazut si la locale, vrei nu vrei, politica iti intra in casa-viata si pe masa.