sâmbătă, 26 iulie 2008

P 85 lucrat C U Repetitie

Prin martie, pe cand eram in concediu la capitala, s-au inaugurat cu mult tam tam lucrarile la Pietonalul, devenit, in timp, un P 85 al motoscuterelor, taximetristilor si patronilor cu masini bengoase. Saptamana de saptamana, “schimbarea la fata” a fost evidenta. Au aparut dale, s-au varuit fatadele, ba chiar s-au carpit si scarile si refacut balustradele. Minune, au strigat in cor glasurile romascanilor, obositi de vorbe fara fapte.

Lucrarea din Pietonal ar trebui sa fie cea mai frumoasa, cea mai rasunatoare, cea mai pe gustul romascanilor, cei simpli, care trec prin Pietonal in drum spre Piata. Daca in restul Pietonalul, viziunea arhitectului era una futurista - cu piramide, mingi de beton si ale nazdravanii - aici, unde se lucra, trebuia sa fie o oaza de verdeata. Zis si facut, la ochiul meu placut cum alergau muncitorii si cum, pe zi ce trecea, se vedea altceva-ul pe care-l doream. Am pus botul… labele si cotul.

Ieri aflu cu stupoare ca, de fapt, totul e o iluzie, vanduta scump la prosti ca mine. Primarul Leoreanu spune ca, de fapt, bani au mai ramas ciu ciu, dar ca mai sunt ceva lucrari de facut. Lucarari care, evident, vor strica ceea ce s-a muncit. Asa cum ii sta bine romanului, cand unul munceste, doi supravegheaza si cinci dau ordine: asa s-a construit si P 85. Dalele abia puse, trebuie smulse, pentru ca reteaua pentru stalpii de la Luxten nu exista si… normal ca trebuie facuta. De la cap la coada. Sau de la capat. Intodeauna, la un astfel de "job", cineva e la celalalt capat.

De lucrari proaste am mai auzit, am mai vazut gropi gaurite, am vazut multe facute anapoda, dar macar un lucru pe an sau la patru ani sa ni se faca bine, la cap sau cu cap. Sau, poate, mai bine ma apuc sa lucrez cu mana mea, a altora e fie prea mica, fie neindemanatica.

PS: Ce am scris aici e trecut la “barfa”, ca de mult nu mai cred ce-mi spun politicienii si inca nu cred ca unii sunt bine intentionati. Cred promisiunile cu marea si sarea, dar astea sunt venite de la prietenii ce ma duc la marea neagra si sarata si pe care-i votez oricand, oricum.

2 comentarii:

un'A'mic spunea...

Spune-mi, te rog, ca nu vorbesti serios... ca barfa o sa ramana la stadiul de barfa. Ca n-or sa faca asa cum au facut 'ceilalti', adik sa strice ce au facut unii ca sa aiba doar ce repara...

Claudia Matei spunea...

Nu pot sa mint. Se pare ca asa e. Dar sa stam, sa asteptam si sa vedem, co ochiul nostru sau al presei.