luni, 21 iulie 2008

M-am decis: dau si iau un leu

Sondajul e gata. Ati votat si decizia este una clara: proiectul merge mai departe. Voi da si eu un leu si voi strange cate un leu de la cat mai multi, daca nu chiar de la toti. Colecta va incepe pe 1 septembrie, sa se intoarca si lumea buna din concediu. Pana atunci, pe langa toate informatiile stranse pana acum - sugestiile si sfaturile celor care cred intr-o lume mai buna - ma voi ocupa mai intens de strategia de aplicare.

De principiu, strangerea leu cu leu se va face intr-o singura luna, nu mai mult. Fiecare sa dea doar o data un leu, nu un leu in fiecare luna. Cine da bine, cine nu… pacat. Fiecare dintre cei care dau un leu va avea posibilitatea sa aleaga unul dintre cele cinci proiecte pe care le voi propune eu si cei care vor sa ma ajute sau sa propuna o idee noua. Cei care vor da leul vor semna ca l-au dat de buna voie si ca l-au dat pentru…ce vor ei.

PS: Va propun sa va exprimati parerea legata si de implicarea sau nu a unui ONG in proiect. Eu as inclina spre nu (proiectul vreau sa apartina doar oamenilor, nu institutiilor, chiar si ele umanitare), dar unele voci spun ca acest lucru ar aduce mai multa credibilitate, mai multe sanse de castig… Pana la urma, scopul este unul si acelasi. Daca alege(m/ti) coparticiparea unui ONG, aceasta nu va fi sigur din Roman. Exista deja doua oferte in acest sens, cu ONG-uri serioase, care s-au implicat cu adevarat in comunitatile de unde provin.


Pentru o lume mai buna. Brb.

4 comentarii:

S3pultura spunea...

Parerea mea zic eu ca ar fi mai bine sa fie donati banii care se vor strange unui copil cu probleme care are mare nevoie de ei.E satul orasul si loc. lui de atatea proiecte promise ,sau proiecte neterminate.

Claudia Matei spunea...

E o idee, o putem trece ca propunere, numai ca nu este un singur copil cu probleme. Cine decide a cui viata poate fi salvata sau imbuntatatita? E urat sa alegi cand e vorba de viata, dar vom lua in considerare propunerea. In acelasi timp, proiectul "promis", oricare va fi ala, se va face sigur si se va termina sigur. Despre asta e vorba, autoritatile fac proiecte pentru cei putini sau nu le termina, dar oamenii pot face ceva real. Bani sunt, vointa si determinare - la fel.

un'A'mic spunea...

Nu e chiar asa usor sa te joci de-a Dumnezeu... cine are nevoie, cine nu are nevoie de ajutor. Toti au probleme care trebuie rezolvate! Poate ar trebui ca acesti bani (presupunand ca imi uit originile scotiene si dau si eu un leu... doamne fereste) sa intre in primul rand in campanii de sensibilizare a celor multi, care vor da la randul lor. A se vedea (fara sa laud degeaba) campania "Din suflet pentru un zambet" despre care chiar tu, Claudia, ai spus ca a fost un succes. De una singura poti avea o idee, nu poti insa sa o pui si in practica, oricata vointa ai avea. Succese eterne!

Claudia Matei spunea...

Ma bucur ca gandim pozitiv - ce facem cu banii...pe care, de fapt, nici nu i-am strans. Unii mai putin optimisti spun ca nici nu o sa-i strang, dar eu merg inainte, ca un rac ce sunt. In fine, asa cum am mai spus, proiectul nu-mi apartine, astfel incat orice interventie este binevenita. Eu le iau in considerare pe toate, bune-rele, la final majoritatea va decide.