marți, 15 iulie 2008

N-ai cu cine, niste tarani

Romanul e un oras mic, dar cu preturi nesimtit de mari. Scumpirea benzinei a dus pana si la scumpirea scaunului – cel pe care stai cu sezutul la baruri-restaurante. Daca mai iti este si foame sau sete, salariul se duce pe apa plata a sambetei. Eu sunt dependenta de iesitul din casa si sezutul la alte mese, mai ales acum vara. Mare paguba…

Pe terasa din spatele Primarie, care are acum clienti mai ales seara, preturile au devenit libertine. Iarna preturile sunt mici mici mici, din cauza frigului banuiesc, iar vara o iau razna, eliberindu-se de orice constrageri ale bunului simt. Imediat ce a dat caldura, berea mea, aia cu spuma de doua degete, a sarit la 7 lei. Prin alte zone, berea mea o mai gasesti la pretul rezonabil de 5 lei (un litru de bezina) sau 6 lei.

De mancat in Roman, as manca doar in vreo trei locuri (in celelalte localuri, m-am fript o data si nu insist in greseli): unul e aglomerat, altul e departe, iar cel din urma e nesimtit de scump. La Hotel, de exemplu, mancarea e ok, dar preturile sunt defecte. Meniul este bogat si acelasi atat pentru restaurantul hotelului, cat si pentru cofetaria-cafenea. Numai ca preturile la cofetaria-cafenea sunt injumatatite fata de restaurant, pentru aceleasi portii. Acelasi patron, aceeasi mancare (de altfel, foarte buna), acelasi bucatar, dar pretul difera. Probabil ca e politica scaunului, cea a scaunului de dimineata.

Sa va dau si un exemplu bun, am si din astea. Intr-o dimineata, la terasa mai sus mentionata, am cerut la apa plata mai multa lamaie. In loc de o felie subtire, trasa prin inel, mi-a adus vreo sapte, trase prin ghiul. Ce gest, cata curtoazia, ce frumos - imi spun eu in gand. Gandurile bune s-au risipit, dupa ce nota de plata s-a umflat cu pretul lamaii – 2 lei.

Asta-i pretul platit, dar nu si pretul corect.

NB: De cum nu se spala chelnerii pe maini v-am mentionat? Aaaa, am uitat… Nu, cred ca am omis, mi-a fost jena pana si mie. N-ai cu cine, niste tarani, ca si patronii care uita zicala “clientul nostru, stapanul nostru”, dar isi aduc aminte de legea supravieturii – oricum prostii nu au de unde sa aleaga. (Va mai urma, ramaneti calmi, brb cu pahare de cola in care se toarna berea si multe alte… suferinte ale clientului anului 2008)

2 comentarii:

Anonim spunea...

salutare draga clau!
am intrat si eu pe aici si ce sa constat?viata din roman ramane neschimbate de ani buni. oricum nu e vina in general a ospatarilor ca nu se spala, gandeste-te in primul rand ca majoritatea nu au calificare sau nici macar nu le pasa cum isi fac serviciul ptr ca au un salariu cu care s-ar putea sa-si poata cumpara 2 kg de carne. si mai gandeste-te si la un lucru...nu prea isi gasesc cei 7 ani de acasa. eu oricum te invit la o bere in suceava(3.5ron)si la o mancare facuta de taty:d. salutari tie si lui cata. chiar daca n u am mai reusit sa trec pe la voi sa stiti ca nu v-am uitat.

Claudia Matei spunea...

Mda, am lovit sub centura... Mentalitatea e aiurea, daca ar servi de bun simt, i-as dubla eu din bacsis salariul. Pe mana ta merg oricand... oricum.