miercuri, 23 iulie 2008

Articole de (ne)publicat (I)

De cand am facut blogul, am cam promis ca-l transform in ziar. Am zis, am zis si macar eu sa ma tin de cuvant. Daca vreau sa candidez vreodata la vreo functie, promisiunile tinute vor da bine la CV. Scriu ce nu pot scrie la ziarul meu si al altora, din motive financiare sau colorate. Sunt si eu cu mot, nu ceva cu mot, doar cu mot.

Afaceri de miliarde, cu aprobarea consilierilor locali

Una dintre cele mai profitabile afaceri din ultimii ani este cea imobiliara. Cumperi si vinzi, cumperi si inchiriezi sau tot cumperi. Indiferent de varianta, castigul este asigurat. Din pamant, din piatra seaca, din terenuri se fac clar bani, incat sa intorci pamantul si banii cu lopata. Legal, de cele mai multe ori. Despre afacerile legale se scriu multe, dar despre cele imorale din ce in ce mai putin, desi nu ar pleca nimeni cu catusele acasa, dar imaginea celor vizati ar fi patata cu balegar parfumat. Mai multor oameni de afaceri din Roman, cu ceva cunostinte in domeniul imobiliar, le-a sadit in cap cea mai eficienta metoda de imbogatire. Au cumparat un teren, in extravilan, adica mai ieftin, si l-au adus in intravilan, unde pretul este cu mult mai mare. Asta e afacerea, chiar legala si de bun simt.

Cei doi romascani, pe persoana fizica, au cerut consilierilor locali aprobarea de a aduce terenurile in intravilan, pentru ca doreau sa ridice aici cartiere rezidentiale. Case frumoase ca luna de pe cer, utilate in totalitate din buzunarul “pe persoana fizica” si vandute la preturi cum n-a vazut Parisul de mici. Consilierii locali s-au plecat in fata marinimiei si, induiosati de grija afaceristilor de a oferi prostimii (adica celorlalti romascani) un acoperis deasupra capului, au ridicat mana sus sus sus, cu degetutele larg rasfirate, avizand, cu un pic de dragoste, proiectul. Numai ca, vazuti cu sacii in caruta, persoanele fizice nu au mai ridicat nimic, ci au inceput sa vanda, lot cu lot, terenul. Nu la pretul de extravilan, ci la intravilan, macar dublu. Sunt sigura ca cei care vor cumpara, vor afla repede ca trebuie sa construiasca numai case acolo, nu cumva vreo bodega sau chiosc. Singura intrebare e cine ridica gradinita, parcurile de joaca si cine va deschide magazinele promise in proiectul aprobat si care trebuie respectat. Precizez ca, de principiu, afacerea este legala, atat timp cat pe terenul cu pricina se face ceea ce s-a aprobat. Dar astea sunt detalii, din moment ce banul vorbesc, banul se fac.

PS: Cei doi oameni de afaceri nu au vrut sa raspunda la telefon, stiind probabil subiectul, motiv pentru care tind sa cred ca retinerea lor nu tine de moralitate, ci de lipsa mea de a-mi vedea de treaba. Nu le dau numele, ca nu e important cine, e important ce si cum. Va ofer in schimb hotararile luate de consilieri (investigati singuri cine sunt oamenii de afaceri care stiu sa faca afaceri legale si usor imorale, dar cu avizul consilierilor). Atentie, sunt trei hotarari (in ordine aleatorie), pentru ca un alt cartier anuntat cu tam-tam… nu se prea face si cica terenul s-a vandut de atunci de vreo doua ori: complex 1, complex 2, complex 3. Have fun!

NB: Nu asa ar fi sunat articolul din ziarul fizic, dar na, aici e ziarul meu si fac ce vreau cu el. Va mai scriu din astea. Incepe sa-mi placa.

7 comentarii:

Anonim spunea...

Draga mea,
imi place naivitatea ta la nivel de amuzament,sau daca nu a fost naivitate atunci imi place pentru semnalul de alarma tras pt cei ce au minte de inteles,evident ca totul e o mare spagareala si vestita firma de imobiliare va incasa pret dublu la teren doar printr-o simpla hotarare de consiliu, dar ca o consolare sa stii si ca spaga la primar a fost destul de mare , asa ca....

Anonim spunea...

a, dar totusi sa nu uitam ca nu suntem toti chiar o natiune de dobitoci.acel teren oricum se va vinde greu pt ca e la dracu in praznic pe langa goapa de gunoi,asa ca sa mai astepte domnii cu vise de milionar,ca Las Vegas-ul nu s-a mutat la Roman!

Claudia Matei spunea...

Sunt de acord cu domniile voastre. spaga au luat mai multi, insa ideea e ca nu vad pe nimeni facand plangere ca a dat. Dam si tacem. Interesant e ca unul din proiecte nu a trecut decat a treia oara de votul consilierilor... De ce oare? Refuzi de doua ori si a treia oara esti de acord?! Logic, asa e.
Pt anonim, un teren e langa protan (la groapa de gunoi e bataie pe loturi si nu mai sunt disponibile) si celalt e spre cordun, pe dreapta. Sunt sigura ca amatori exista, stiu ca deja s-au cumparat. Nu inteleg de ce proprietarii nu recunosc... ca s-au razgandit... E la fel de normal si logic.

Anonim spunea...

intr-un oras omorat de aceasta oligarhie politica, in care lupii isi schimba culoarea, dar nu si meniul (pe care il platim tot noi), draga mea,

ti-as da cheile orasului. Tu ai stii ce sa faci cu ele! Nu ca si imbecilii astia care baga doar in buzunar.

Take care, C. Romanul are nevoie de oameni ca tine, de ziaristi ca tine!!!

Claudia Matei spunea...

Multumesc, dar nu merit laude... de niciun fel. Oamenii au nevoie de asfalt bun, trotuare, spatii verzi, blocuri reabilitate, strand si inca vreo cateva chestii, nu toate vitale, dar de bun simt. Cand le vom avea pe astea, atunci presa va scrie numai de bine, si de politicieni, si de batranii care se plimba in tihna prin oras. Pana atunci, presa se zbate, parerea mea, ca pestele pe uscat. Nici nu moare, nici nu inoata in larg...

un'A'mic spunea...

Presa nu zice de bine din mai multe motive. Unul ar fi ca inca mai exista motive pentru care se scriu articole de genul acesta, altul ca cineva TREBUIE sa se ia in piept cu altcineva, nu de alta insa daca nu-i dai cuiva un sut in fund, nu prea face pasi inainte si, peste toate, cei pe care i-am ales trebuie sa stie ca BIG BROTHER e cu okiu' pe ei.

Unknown spunea...

Eu vin sa impart fluturashi cand vei candida ca independent :)) Mai scrie d-astea sa mai barfim, mai facem analogii :P