marți, 7 iulie 2009

Sefule, maria ta, sefule!

De foarte mult timp consider ca am ajuns la o dezvoltare a societatii care nu ne mai permite noua, oamenilor, indiferent de pozitia sociala sau de banii din buzunar, sa plecam sabia, pentru a nu ni se taia capul. Asta e o parere absolut personala si care, de-a lungul timpului, mi-a adus si deservicii. De peste un an, mi-am permis, incetul cu incetul, sa-mi spun parerea in fata sefilor, a celor pentru care unii inca mai considera ca trebuie doar sa-i venerez sau sa le pup picioarele, fara a scoate un cuvintel. Daca picioarele lor put, daca mana care mi-o intind s-o pup e ciunga pentru ca ei sunt ingusti la minte, eu nu pot sa pun in balanta “salariu” cu “plecaciunea”. Consider ca traim intr-o epoca in care toti avem un singur scop: binele nostru, dar care sa nu insemne raul altuia (filosofic vorbind).

Consider ca oamenii gresesc, indiferent ca sunt sau nu sefi. Eu, in stilul meu grobian, am mai comis-o (iar in 99% din cazuri sefii au trecut peste infatuarea mea), insa in momentele in care mi-am dat seama ca demersul meu de a ma impotrivi unui gest necugetat este lovit de refuzul celuilalt de a ma asculta sau de a-mi oferi un contra-argument, am plecat.

Sclavia s-a abolit de multi ani. Nu exista stapani si servitori. Exista numai oameni care nu pot spune ceea ce cred/gandesc. Depinde de fiecare daca ramane un servitor sef sau un sef, servitor si saritor.

PS: Nu. Nu m-am certat cu seful, mi-am adus aminte de o poveste mai veche, de prima mea demisie. De momente in care orgoliile au luat locul argumentelor, de momentele in care serveai o cauza in care nu mai credeai, de momentele in care munca nu te mai innobila, ci te ingropa intr-o tacere absolut sinistra.

Ramaneti graitori. Brb.

4 comentarii:

Ciprian D. spunea...

Hmm...mi-ai dat idei! Sefule...hmm...cred ca as vorbi cu drag despre sefi, cred ca maine! :)
Cele bune!

Ciprian D. spunea...

Mercic de idee ;)

Cipslim spunea...

Am crezut ca te-au dat afara :. Vreau sa stiu de ce Fituica de Roman si Monitzoiul prezinta stirile diferit? Monitzoiul mi se pare mai arhaic in felul de a gandi, mai sufletist si mai conservator. Citeam daunazi de Antonescu, de legionari de comunisti de saracie si de lupta cu ziua de maine.
La fitzuica toata lumea e pusa pe scandal si pupat primaru in derriere si de apreciat bogatii. Monitzoiul tine cu cainii vagabonzi, Fituica e impotriva.
Ce am observat iarasi ca in Monitzoiul stirile religioase reflecta Ortodoxia in Fitzuica preponderent Catolicismul. Si atunci ma intreb eu ca vietuitoare cugetatoare si paranoica: nu-i cam periculoasa polarizarea asta?

PS: Nu prea mai scrii, am crezut ca te-ai indragostit si nu mai ai timp de bloguri :)

Claudia Matei spunea...

@cip si lime: Interesanta analiza, nu stiu daca o pot combate, nu am sesizat chiar toate aceste aspecte, dar am o parere personala despre cele doua, mai ales ca am lucrat la ambele. Povesti din interior (nu din cripta, de pe langa tipar). Merci si de faza cu "indragosteala", am cateva intamplari care explica perfect cum e cu iubitul in fata unora. Merci de idee, de luni ma apuc de treaba. Azi m-am iubit prea mult... Brb