vineri, 29 mai 2009

Polemica de 500 de euro, cu unu

De vreo doua zile sunt pasionata, iar, de blogul unei prostituate de lux. M-am uitat la inceputurile ei, acum am revenit, pentru a vedea evolutia lucrurilor (a scrisului indeosebi, ca la restulse pare ca exceleaza) si fara a avea nicio asteptare. 

Dupa ce cateva minute bune am recuperat ultimele luni din viata prostituatei, am intrat in polemica pe subiectul cel mai gretos numit, de mine, sexul din politica. Colegul de la unu a scris “ceva” (nu e cu sens peiorativ, dar nu-mi gasesc cuvintele) fiecare are acest drept, iar nimeni nu este obligat sa si citeasca. Eu am citit, am comentat si, fara sa-mi dau seama, am intrat intr-o polemica fara de final, in care eu nu am satisfactia ca m-am facut inteleasa, iar el nu are satisfactia ca a spus tot. Un fel de sex bun, insa fara final, care, desi ne-a stors fiecare neuron, ne-a lasat nefericiti.

Cu o mare legatura intre prostituata de 500 de euro si jurnalistii de minimum pe economie (se exclud cei mentionati in articol), consider, cateodata, ca diferenta intre cele doua servicii sta doar in zerouri, pentru ca, in rest, totul se reduce la cine reuseste sa ofere mai multa placere... Eu ca jurnalist cati telespectatori pot cuceri si cand voi ajunge la atata “perspicacitate” incat, pentru a scrie/vorbi, sa primesc bani si nu invers: sa primesc bani pentru a scrie ceva sau a spune ceva?!

Jurnalistii nu trebuie sa fie modele (de conduita sau de ce vreti voi) pentru ceilalti, asa cum nici curvette nu trebuie sa fie model pentru nimeni si nici macar comparatie. Jurnalistii trebuie ascultati (dar nu ca pe popa), insa judecata ramane a fiecaruia, in functie de posibilitati. Intre un jurnalist si curvette, o aleg pe cea din urma. De ce? Pentru ca, in toata "isteria" ei, si-a asumat un rol, il joaca grozav de bine, are un scop clar facut public si, mai mult decat toate, nu combate lucrurile firesti si nici nu se da de ceasul mortii cu parerile de rau si regretele eterne si amare.

Pentru mine, un jurnalist nu trebuie decat sa fie corect. Intai de toate cu el insusi, iar mai apoi fata de ceilalti. E un rol mai mult asumat, insa eu nu-mi doresc sa fiu model pentru fetele/baietii de la scoala sau pentru gospodine sau pentru baietii de politicieni, asa cum nu mi-as dori ca fata mea sa aiba un blog numit curvette.

 PS1: Ma obosesc oamenii in garda, de genul meu si a mai multor personalitati musatine, care, mai tot timpul, au impresia ca cineva are ceva cu ei. Eu ii spun paranoia si ma mai apuca si pe mine in noptile tarzii, dar dimineata, cand suna ceasul, ma trezesc la realitate, ma frec la ochi si imi aduc aminte ca nici n-as sti pe ce sa cheltuiesc 500 de euro. Ne vedem maine, azi e deja tarziu. Nb. Brb

 PS2: Aaa, si peste toate, nu am pretentia ca am inteles ceva sau ca eu am dreptate. E doar o parere…

6 comentarii:

Anonim spunea...

adevarul e ca pina in momentul de fata nu m-am gindit la blogurile curvelor si sincer nu stiu de ce ma simt un pic dezamagita. Ma asteptam la altceva! poate cunosc prea multe curve din viata mea reala ca sa mai cred in inteligenta curvelor. 500 de euroi? Tre' sa fie buna tipa in meseria ei da' chiar nu ma roade invidia ci mai curind ma amuz...
Pariez ca nu prea are bani...

Oana-Nicoleta spunea...

trebe sa fi tarfa de lux si sa stii mult teatru si multa "meserie" sa primesti 500 de boabe. Daca e, tot respectu, daca nu, macar stie sa scrie (sper)

Unknown spunea...

e posibil nici eu - la acele discutii invocate de tine - sa nu ma fi facut prea bine inteles. cand am zis jurnalist si am zis model nu ma gandeam la acel model tip icoana, tip personaj de manual sau subiect pt lectia de dirigentie...
poate am fortat un pic cuvantul, dar era vb de model apropo de prezentarea la vot; deci era vb de model in sensul de atitudine civica (sau nici macar civica ci sociala).
desi ne ciondanim, se pare ca totusi sunt destule chestiuni in care avem aceleasi pareri: corect cu prima calitate corectitudinea...
cand am zis "model" de conduita sociala ma refeream la prezenta la vot asa cum cred ca un jurnalist adevarat care crede in meseria lui si in oameni (macar in cei de langa el) nu va putea trece pe langa un accident grav fara sa sune la salvare; ori (cu sau fara poze facute la repezeala) nu va lasa un om pe un trotuar inghetat fara ca de asemenea sa sune unde il taie capul...
era vorba de model in sensul de (sa nu zic "atitudine" ca suna a slogan la moda) de minima implicare;
cred in continuare ca presa tre sa fie informativa nu formativa, dar o presa profesionista - cred tot eu - nu poate fi facuta decat de oameni priceputi care au si creier dar si suflet, nu de anarhisti sau nihilisti...
iar cuvantul "model" l-am folosit (poate nu tocmai fericit) comentand pozitiv decizia ta de a te prezenta la vot

Claudia Matei spunea...

@daniel: ma apropii de orgasm =)); @oana: n-o respect pe distinsa, nu simt invidie (chiar sunt o gramada, pana si in roman, care ar plati multi lei grei sau usori pentru a "uita" de "singuratate", dar, vorba ta, trebuie sa fii meseroiasa), insa recunosc ca stilul brutal si, in acelasi timp, siropos in care isi relateaza viata ma fascineaza usor; poate ca doar imi place simplul fapt ca nu-si cere osanda si ca doar se exprima, fara asteptari de la ea sau ceilalti, doar cu reguli; @anonim: inteligenta nu sta in ceea ce "prestezi", poti fi ministru si sa bubui de prostie, dar cred, cu destula convingere, ca tipa are doua clase peste multi dintre cei care se cred fara de pata. Brb

Anonim spunea...

Se pare ca in ziua de azi e la moda sa iti faci blog. Bravo ei daca chiar ia 500 de euro, macar nu se vinde degeaba. Unele o fac pe bani, alte din placere...Eu daca eram in locul tau nu mai abordam subiectul; cei ce te cunosc personal stiu de ce...

Unknown spunea...

ai putea detalia partea cu orgasmul? :)) sau, mai concret, ce anume te apropie de respectivele culmi? :))