joi, 28 mai 2009

EU ma duc, mergi si tu?

Spuneam, repetam, inganam si o reluam de la capat pana la coada, spre infinit, cum ca eu nu merg la vot, ca blah blah blah, ca mi-e sila de tot si toate. Am dat peste un prieten, mai intelept ca mine, care mi-a zis: “du-te fa sa votezi, pe oricine, numai du-te, nu lasa buletinul de vot liber!”. Nu mi-a tinut lectii despre dreptul meu, obligatia mea, faptul ca am buletin sau alte rahaturi de discursuri pe care mi le mai tin eu pentru mine sau le tin eu pentru altii. Am stat pe ganduri (vreo cateva secunde, atat m-am putut concentra) si am decis sa ascult si eu o data in viata de altii..., oricum nu am nimic de pierdut.  

Zis si facut. Ma duc la vot., nu pot sa va spun cu cine votez, ca nu m-ar crede nimeni, dar ma duc. Ma duc din coningerea ca macar eu trebuie sa fac ceea ce e normal, ma duc pentru ca vreau ca cinci ani de acum incolo sa-i pot comenta de rau pe cei pe care i-am votat, ma duc la vot pentru ca vreau ca si votul meu sa ajunga in UE.

Sunt mandra ca sunt roman …sunt mandra ca pot vota! Pe calul cel mai breaz, pe partidul care, pe moment, ma convinge mai mult decat celelalte. Pacat ca nu mai am convingeri politice, alegerea era mult mai usoara. Pacat ca nu am nevoie de bani, m-as fi lasat mituita. Pacat ca, de ceva vreme, politicienii fac praf din promisiuni si mi-l arunca in ochi... Noroc ca-s romanca, noroc ca am drept de vot!

 PS: Am schimbat si votul meu din sondaj, deci… ne vedem pe 7 iunie!

Ramaneti romani. Brb. 

10 comentarii:

Anonim spunea...

Nu pana demult credeam si eu ca tine.Imi facusem datoria de cetatean al orasului si am mers la vot.Insa, mi-am dat seama ca politica e o adevarata mizerie, plina de interese si minciuni.Nu mai vreau sa sprijin pe nimeni cu votul meu si sa regret mai tarziu alegea facuta.Deci, NU VOTEZ.Zambeste, viata e frumoasa.See you next time

Unknown spunea...

sunt de acord cu predecesorul care zice ca politica e o mare mizeria, dar a nu te prezenta la vot - parerea mea! - e ca si cum ai gira in continuare mizeria!!!
degeaba zici ca pute ceva daca nu faci nimic pt ca gunoiul sa nu-ti mai stea sub nas...
politicienii aia de rahat sunt foarte incantati si castigati in cazul unei prezente slabe. pt procente, politicianul cacacios tre sa mobilizeze electoral; mai mult, sau putin, dupa cat e de crezut si cat poate...
dac x, y, z nu merge la vot, zestrea numerica a politicianului de rahat devine mai importanta;
matemattic vorbind, neamurile si clientii politicianului de rahat vor fi cu atat mai importanti cu cat noi stam acasa; de ex, un vot raportat procentual la 10 milioane de voturi, da o catime, acolo; acelasi vot raportat la 5 milioane e o catime x 2... si tot asa; daca vreti ca decizia sa stea in mana cocalarilor si pitipoancelor, daca vreti sa stabileasca cine vor fi politicienii (pe care voi apoi o sa-i injurati) cei care pot fi cumparati cu un kil de parizer, stati acasa!!!
in democratie, votul unui destept e egal cu votul unui prost (cand sunt amandoua exprimate); cand desteptul sta acasa, e important doar votul prostului!!!

dawgama spunea...

NU votez.
Normal trebuie sa ma duc la vot si sa las foaia alba. Aceste voturi trebuie numarate si daca depasesc un anumit procent votul se reia cu alti candidati...
Pai daca toti sunt hoti cu cine sa votez ? Vreau alti candidati... (care sunt tot hoti)

dawgama spunea...

Vai de mine nu te duci la vot !!! Vrei sa continui sa stai in mizerie...
Vai de mine nu iti pasa de tara !
Ma doare in cur de tara asta si de "politica".

Neamtu' spunea...

Clar o sa merg la vot. Si cum nu am pe cine vota, o sa anulez un vot. Macar asa ma asigur ca n-o sa voteze cineva in locul meu! Claudelule, la noi in Romania nu merge cu boicotul. Aia de sus n-o sa priceapa niciodata mesajul, sau - chiar daca il pricep - o sa-i doara la basca. Anuleaza un vot, nu-l lasa liber!

Claudia Matei spunea...

@anonim: Da, politica e o mizerie, da politicienii sunt "pe interes", ca femeile, dar educatia in Romania cred ca se face cu parul, adica pe vot.
@dv: e de discutat ce ai scris tu, in sensul ca nu ma convinge (in cazul in care nu as fi luat decizia deja), insa faza cu prostu vs desteptu' (desi cand vine vorba de politica, parizer din rahat mananca toti) e buna!
@dawgama: Vorba ta, un candidat mai breaz nu cred ca se poate. Pe de alta parte, eu nu cred in boicot din simplul motiv ca tot ei decid "renumararea" "realegerea", astfel incat simt ca tot in c..ot ii doare, cam ce spune neamtu romascan mai jos...
@neamtu: acu' ceva vreme, o tara intreaga a ales intre doua rele (vadim - iliescu pt prezidentiale) pe cea mai putin rea. Decat un vot nul, alege-l rege in tara oorbilor pe chior!

Anonim spunea...

a prins tare articolul tau.keep in touch!acelasi anonim de mai sus.

Anonim spunea...

Dar ce te a facut sa iti schimbi decizia??? S-a hotarat "diva Teo " si nu vrei sa ramai mai prejos ca ea???Sau vrei sa castigi vreo excursie pe la manastiri? Cam aveti nevoie amandoua...

Anonim spunea...

If You don't vote, YOU DON"T MATTER! Nimeni nu ne ajuta decat noi singuri. Peste 3 ani veti avea cu cine vota, va promit eu.

Anonim spunea...

Nu stiu daca ma duc la vot... Pana acum am facut-o, dar se pare ca am fost unul dintre putinii alegatori constiinciosi din oras.
Din pacate, asa cum s-a mai spus, e greu sa alegi din multitudinea de candidati... departe, foarte departe de a fi perfecti. Si chiar daca mi s-ar parea ca unul/unii din candidati ar fi mai "breji" si ar merita sa fie alesi, nu sunt sigura ca ar iesi tocmai aceia pe care ii consider potriviti. Sa nu uitam ca cei mai constiinciosi si constanti alegatori par a fi... pensionarii, iar acestia par sa ramana fideli, in general, unei optiuni politice... Poate ca "batranii" nostri sunt mai conservatori, chiar prea conservatori uneori. In plus, s-ar putea ca motivele exprimarii unei optiuni politice sa nu fie uneori dintre cele mai "ortodoxe"