sâmbătă, 30 mai 2009

Text de politician

Nu am mai facut analiza pe text de pe vremea conferintelor lui carpusor, cand citeam, ca la ora de lectura, cuvant cu rand si pagina cu ziar (mai exact zdr), iar eu ieseam la tabla in fiecare luni, iar aproape tot timpul primeam 4, dar treceam clasa ca aveam spatele din redactie mai lat decat gura sloboda. Fie vorba intre noi, ascultarile la lectie erau, de cele mai multe ori, de ochii lumii, pentru ca, de fapt, lui i se cam rupea ca, inca o data, zdr se facea ca nu intelege. Era un fel de ritual, nu de “imperechere”, ci de sacrificare a presei pe altarul politicii.

Revin la text. De fapt la poze. De fapt, la ce texte au ei, politicienii:

1. Incep cu PSD (pentru ca, pe langa afisele de la centru, au si afis pentru Roman). Afisul de la euro face banii, in comparatie cu cel de la parlamentare, cand, asa cum am mai spus, candidatul parea ca face treaba mare, nu o treaba mare. Acum, imi place (afisul), desi, daca as fi usor carcotasa, as comenta ca "ALA" (prescurtare, pentru cei care nu-s fani blogul meu)  e fratele cel mare al Ebei. Oricum, e mai bun decat ce fu pana cum. Ajungem la slogan - Voteaza singurul europarlamentar romascan - , care, in mare parte, nu ma incanta, e cam comun... Numai ca, in cutia postala, l-am gasit ieri iar pe ala, ingramadit, chircit, indoit de la spate, dar rosu ca o cireasa de mai. Pe o parte, ala - la birou (copie dupa afisul mare), pe partea din spate - sigla partidului si invitatia: “Pune suflet in alegerea ta”. Ca jurnalist, mesajul e  bun, o cersetorie de lux conform careia noi romascanii sa votam cu romascanul, sa ne punem in valoare spiritul musatin ce ne leaga ca oraseni. Pe de alta parte, sufletul si politica sunt ca doamna si vagabondul, dar na, si satisfacut si cu sufletul in Rai nu se prea poate. Pune Suflet din Dragoste (PSD), cred ca am baut prea multa cafea si dau in greata de la atata iubire.

2. EBA ia atitudine sau ea este si eu iau. In fine, indemnul e absolut scolaresc, si o rog pe candidata intai sa ia ea atitudine, dupa care poate fac si eu atitudine cu ea. Nu-mi place, e blogaresc (vezi: www.blogneamt.ro – care, la mine, nu mai merge de vreo cateva zile, cred ca s-a stricat blogarimea la gat sau o fi scris cineva ceva deranjant, nu-mi pasa, pentru ca eu nu iau si nu dau atitudine). E un slogan pentru mine si cei ca mine, pentru ca mama are o atitudine efectiv nepasatoare.

3. La PNL e ceva cu fonduri, bani multi de la UE, pentru tara noastra saraca. Aceleasi vorbe despre parale, de care eu m-am saturat, mai ales ca stiu de la bunica precum ca banul este ochiul dracului. Slogan serios, despre ce ne intereseaza pe noi romanii, castigul; plus crinul alb ce ne priveste de mai peste tot, usor prea arogant (asa mi-a creat mie impresia la conferinta de presa de aici, scuzabil - dat fiind ca aroganta este specifica politicienilor), in rest cred ca antonescu este politicianul care are imaginea cea mai buna/curatica din Romania.

4. PD-L tine cu tine si la bine si la greu. Bine nu ne-a fost de cam multisor, dar e bine ca la greu avem pd-l. Un fel de legamant de casatorie, cand eu, romanul, jur credinta vesnica partidului iubit. Avand in vedere ca pd-l s-a culcat ba cu pnl, ba cu psd, cineva sigur e curva. In schimb, coincidenta maxima e ca sloganul merge perfect pentru Roman, aici unde avem o mare familie romascana, iar familia e impreuna si la bine si la greu.

PS2: Va spuneam ca in 2004 am votat cu base; interesant este ca, atunci, am votat cu sufletul (a nu se intelege ca si acum votez tot cu sufletul, v-am spus deja cum votez), fiind impresionata de prima campanie “altfel”, de teatrul fatis si scump din politica. Intr-un fel e corect, cand toti promit marea cu sarea’n ochi, castiga cel care vine cu ceva nou, macar cu o lamaie, portocala, kiwi sau un trandafir.

PS1: Atat am vazut deocamdata si ce am scris este doar parerea mea, evident, subiectiva. Deci nu votati cum scrie aici, votati cu ochii, mintea, sufletul sau mana voastra!

Update: O sa (re)vin si cu foto, pentru cei care nu au avut ochi sa vada afisele.

Mergeti la vot. Brb.

4 comentarii:

Anonim spunea...

Rationament: daca PD-L s-a culcat si cu PSD si cu PNL, inseamna ca PD-L e clientul, sau clientelar (daca te uiti la antene), iar PSD si PNL sunt curvele de lux, daca tot se amintisera intr-un post anterior. Parerea mea. Din fericire in Romania se pedepsesc ambele. Parca.

Claudia Matei spunea...

@anonim: Bun rationamentul, pana la un punct... de lux??? Nuuu, chiar cele doua mi s-au parut penale-penibile, cam ca fetele de pe centura care, desi tot o fac si nu le pasa, nu o pot face cu stil si pe bani multi, macar sa inteleaga ceva, ca de simtit sunt sigura ca oricum simt "alianta/uniunea". Pentru fiecare, compromisul e altul. In Romania, toti traim intr-un concubinaj deschis, care nu se pedepseste, pentru ca statului nu-i pasa, iar sotiile sunt intelegatoare. In traducere libera, noi, boborul, suntem sotiile intelegatoare. Brb

Unknown spunea...

nu dau lectii, te provoc:
ar fi fost interesant ca in completarea pomelnicului de vorbe de partid care suna ca doaga de butoi gol, sa fi venit cu propunerile (ideile) tale pt fiecare dintre actorii politici mentionati de tine;
ori pe bune, ori la caterinca;
poate o faci de acum incolo :D
bafta

Claudia Matei spunea...

@daniel: am facut acest lucru, la parlamentare, era si pe vot uninominal, erau si cunoscuti, imi era mult mai simplu... Acum as da lectii numai pentru "ala" (exista in trecut o parere personala despre cum vedeam eu lucrurile) si poate pentru eba, dar e mai greu din provincie sa vezi europa. Oricum, dupa campanie, asa cum am mai facut-o, o sa-mi dau cu parerea, doar de-aia am/avem blog. Brb