marți, 19 mai 2009

Diferite pareri

Diferite vremuri, aceiasi oameni? Anul 2009 nu este diferit de 2008, noi, romanii, fiind in greva si criza mai tot timpul! De criza de personalitate suferim oricum cu totii, mai ales eu, care, din cand in cand, nu-mi gasesc locul (a nu se citi ca zbor din floare in floare sau ca-mi fuge scaunul de sub fund!). Criza mea, deloc existentiala, se impiedica, IAR, de modul in care facem/fac/faceti politica. Unii cu banii, altii cu gura, iar cei mai putini cu mana, gesticuland, nervos si nerabdator, in speranta ca se vor putea exprima credibil, frumos, literar si literat.

Anul trecut, pe vremurile de atunci, Romanul era in criza disperata de a vota schimbarea: plecarea lui Carpusor si venirea oricui altcuiva. Disperarea era atat de mare incat oamenii m-ar fi votat si pe mine (!!!!) numai sa nu-l mai voteze pe cel care nu le-a oferit ceea ce si-au dorit. Miliarde de miliarde de lei noi si vechi s-au fluturat pe blocuri, pe panouri, la tv si prin pungile si buzunarele sarantocilor orasului, in foamete de a primi ceva moca (chiar daca nu au nevoie de acel ceva) si prea prosti oricum pentru a sti de la cine au primit! De aceea, poate, stampilele prostimii au aparut in dreptul a doi sau trei candidati!

Au venit, mai spre iarna, parlamentarele. Alte miliarde au luat drumul blocurilor, panourilor, presei, frigiderului si pe unde s-au mai vanturat ele (miliardele). Pentru unii cheltuiala a meritat, iar pentru altii a fost un nou fas, adica un nou sut in fund care, se pare, nu e tot timpul un pas inainte.

Acum ne apropiem de euro-parlamentare. Tehnic, matematic, castigul cel mai mare acum se vede! Ca primar castigi vreo 50 de milioane (plus maruntis), ca parlamentar sa zicem vreo suta, insa ca euro-castigi si bani, iti clatesti si ochii…si nici nu prea dai dare de seama nimanui. Clar: locul I euro, locul II parla, locul III primar. Si, totusi, in oras e mare liniste. Nici iarba nu mai creste! Partidele daca baga o mie  (de pungi goale) e mare lucru. De inteles, avand in vedere ca Romanul chiar NU conteaza in acest joc, doar, poate, pe viitor, cand fiecare organizatie tre sa arate la tatucul ce putu face!

In lipsa de politichie, ce ne mai ramane? Sa visam! Ca vom avea primar gospodar, parlamentar dibace si europarlamentar descurcaret! Da, stiu, e tarziu si mai bine ma apuc de treaba! In 2005, am stat la coada sa-l votez pe Basescu! A fost (sper) ultima oara cand am mai pus botul! Labele si botul… sunt satule!

 PS: Se face un an de la plecarea/suspendarea lui Carpusor din PSD. Partidul a supravietuit fara distinsul, distinsul a supravietuit fara partid, deci… ce va urma? E ca-n Lapusneanu, de ma voi scula, pre multi am sa social-democratizez, ori e ca-n casnicie, inseli, esti inselat, insa dragostea-i prea mare? Sincer, cu sau fara (doar si poate), PSD pierde mult teren (explicabil sau nu) in fata tornadei portocalii (explicabila sau nu). Eu iar nu ma duc la alegeri, ar fi pentru a treia oara… Poate data viitoare vom avea diferite pareri!

Ramaneti politic(osi). Brb. 

2 comentarii:

Anonim spunea...

"In 2005, am stat la coada sa-l votez pe Basescu!"??? 2005? La coada?

Claudia Matei spunea...

@anonim: Greseala mea, stau prost cu matematica, 2004 (era iarna, probabil ca mi-au amortit acum neuronii de la caldura), dar coada era sigur la sectiile de votare (am votat in iasi, poate si de aceea). Brb